Subiekt Sprint to system dla firm, które chcą szybko i łatwo obsługiwać klientów
detalicznych. Mogą z niego korzystać zarówno pojedyncze sklepy, jak i sieci,
sklepy jedno- i wielostanowiskowe, samoobsługowe, itd. Program współpracuje z
systemem sprzedaży Subiekt GT, z którym wymienia m.in. informacje o
towarach, cenach i kontrahentach.
Subiekt Sprint pozwala na maksymalne uproszczenie pracy sprzedawców dzięki specjalnie
zaprojektowanemu interfejsowi użytkownika oraz współpracy z wieloma
urządzeniami zewnętrznymi (drukarki fiskalne, czytniki kodów kreskowych, wagi
elektroniczne itp.). Zapewnia nie tylko szybką obsługę klientów, ale i sprawne
zarządzanie sklepem.
System składa się z dwóch modułów – Sprzedaży i
Zarządzania sklepem. Pierwszy umożliwia wystawianie paragonów i faktur,
wyszukiwanie towarów i obsługę urządzeń zewnętrznych; drugi pozwala m.in. na
kontrolę finansów i stanów magazynowych oraz konfigurowanie wymiany danych z Subiektem
GT.
Dużą zaletą systemu, oprócz prostej obsługi, jest
możliwość drukowania fiskalnego poszczególnych pozycji na paragonie
bezpośrednio po zeskanowaniu danego towaru, co znacznie skraca czas obsługi
klienta (zwłaszcza w przypadku dużych zakupów).
Sprzedaż – najważniejsze funkcje:
- identyfikacja
towaru za pomocą czytnika kodów kreskowych oraz różnych sposobów wyszukiwania
(po nazwie, symbolu, kodzie kreskowym lub PLU, za pomocą mechanizmu InsTYNKT);
- drukowanie
fiskalne – drukowanie na drukarce fiskalnej pojedynczych pozycji na dokumencie
sprzedaży bezpośrednio po zeskanowaniu towaru lub całego dokumentu (wszystkich
pozycji) po zakończeniu transakcji;
- przyjmowanie
płatności w różnych walutach (PLN, EUR) i w różnych formach (gotówka, karta,
bon);
- obsługa
urządzeń zewnętrznych: drukarek fiskalnych, wag elektronicznych, czytników
kodów kreskowych, czytników kart magnetycznych, wyświetlaczy, szuflad;
- obsługa
ekranów dotykowych;
- obsługa
asortymentu powiązanego (np. towar z opakowaniem);
- obsługa
kodów kreskowych ze zmienną ilością, ceną, wagą;
- możliwość
udzielenia rabatu lub zmiany ceny, sprzedaż z ceną otwartą;
- możliwość
pobrania części utargu w trakcie pracy sprzedawcy;
- anulowanie
pozycji i całego dokumentu;
- wystawianie
paragonów i faktur, zwrotów ze sprzedaży detalicznej;
- jednoczesne
wystawianie wielu dokumentów na jednym stanowisku (multidokumenty);
- drukowanie
dokumentów na drukarkach graficznych i tekstowych;
- w
interfejsie dotykowym możliwość korzystania z przycisków szybkiej ilości
(przydatne przy sprzedaży towarów w paczkach).
Zarządzanie
sklepem –
najważniejsze funkcje:
- współpraca z
Subiektem GT – importowanie towarów, kontrahentów, cenników, danych o
podmiocie, użytkowników; eksport sprzedaży;
- zarządzanie
asortymentem – stany magazynowe (przyjęcie towaru, zwrot towaru,
inwentaryzacja), cenniki;
- delegowanie
i rozliczanie sprzedawców/kasjerów poprzez sesje pracy;
- zarządzanie
personelem – nadawanie uprawnień użytkownikom;
- filtrowanie
wystawionych dokumentów;
- przypisanie
ustawień każdego stanowiska pracy.