Biuro GT to system przeznaczony dla księgowych i kadrowych
zatrudnionych w biurze rachunkowym oraz dla doradców podatkowych. Jest on
uzupełnieniem programów księgowych i kadrowo-płacowych z linii InsERT GT
(Rachmistrz GT, Rewizor GT, Gratyfikant GT, mikroGratyfikant
GT) oraz narzędziem integrującym operacje wykonywane w tych programach.
Biuro GT umożliwia sprawną obsługę dużej liczby podmiotów bez
konieczności wyboru wszystkich obsługiwanych podmiotów i odszukiwania
odpowiedniego modułu administracyjnego. System automatyzuje wykonywanie
operacji powtarzalnych, koniecznych do przeprowadzenia w każdym z obsługiwanych
podmiotów. W systemie możliwe jest także automatyczne modyfikowanie
najważniejszych parametrów programów księgowych i kadrowych. Jest to program
intuicyjny w obsłudze, którego zadaniem jest przede wszystkim znaczne
przyspieszenie pracy osób zatrudnionych w biurze rachunkowym.
Biuro GT zawiera mechanizmy pozwalające na łatwe
harmonogramowanie pracy biura i kontrolowanie niektórych operacji wykonywanych
przez biuro rachunkowe. Program ułatwia zarządzanie czynnościami
administracyjnymi na wielu bazach danych – przede wszystkim przy archiwizacji i
konwersji baz danych. System generuje także odpowiednie raporty ułatwiające
rozliczanie pomiędzy biurem rachunkowym a jego klientami.
Funkcjonalność
Biura GT ogólnie można podzielić na dwie płaszczyzny działania. Pierwsza
to wspomaganie pracy z programami linii InsERT GT, druga to funkcje,
które ułatwiają planowanie rozmaitych zadań i kontrolują pracę całego biura.
Funkcje,
które wspomagają pracę z programami linii InsERT GT:
- zbiorcze naliczanie i wydruk deklaracji skarbowych oraz ich elektroniczną wysyłkę;
- zbiorcze naliczanie i eksport deklaracji ZUS do pliku XML, które są następnie wczytywane przez program Płatnik;
- wydruk księgi przychodów i rozchodów oraz ewidencji VAT;
- zbiorcze archiwizowanie i dearchiwizowanie baz danych podmiotów obsługiwanych przez biuro rachunkowe;
- zbiorcza konwersja baz danych podmiotów obsługiwanych przez biuro rachunkowe;
- ustawianie wybranych parametrów administracyjnych dla wielu podmiotów (kopiowanie wzorców wydruku, kartotek instytucji US i ZUS i Innych).
Funkcje
ułatwiające zarządzanie biurem rachunkowym:
- zarządzanie listą podmiotów obsługiwanych przez biuro;
- zarządzanie personelem i uprawnieniami;
- zaawansowane opisywanie podmiotów za pomocą definiowalnych procesów.