Subiekt Sprint 2 to system szybkiej
sprzedaży przeznaczony dla firm obsługujących klientów detalicznych.
Sprawdza się w sklepach jedno- i wielostanowiskowych (w tym samoobsługowych),
zarówno w pojedynczych sklepach, jak i sieciach. Współpracuje z systemami handlowymi
Subiekt GT lub Subiekt nexo (wymiana danych o towarach, cenach, kontrahentach
itp.), a także z wieloma urządzeniami zewnętrznymi (drukarki fiskalne, czytniki
kodów kreskowych, wagi elektroniczne itp.).
Subiekt Sprint 2 to zupełnie nowa odsłona programu. System zyskał przejrzysty,
intuicyjny interfejs, który maksymalnie upraszcza pracę. Wersja 2 została
również wzbogacona o szereg nowych możliwości, które zapewniają szybszą obsługę
klientów i sprawniejsze zarządzanie sklepem.
System złożony jest z dwóch głównych aplikacji - Sprzedaży i Zarządzania.
Pierwsza umożliwia wystawianie dokumentów handlowych na stanowiskach sprzedaży;
druga to aplikacja typu „back office”, która administruje sprzedażą,
umożliwiając m.in. konfigurowanie stanowisk włącznie z urządzeniami zewnętrznymi,
delegowanie i rozliczanie sprzedawców, kontrolę stanów magazynowych oraz
konfigurowanie wymiany danych z systemem handlowym.
Sprzedaż – najważniejsze
funkcje:
- wystawianie wszystkich niezbędnych dokumentów sprzedaży (faktury, paragony)
oraz zwrotów ze sprzedaży detalicznej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- obsługa wielu modeli drukarek fiskalnych w oparciu o protokoły
komunikacyjne (m.in.: Novitus, Thermal, Posnet, Elzab, Upos);
- obsługa wielu urządzeń zewnętrznych ułatwiających prowadzenie sprzedaży:
wag elektronicznych, czytników kodów kreskowych (RS i klawiaturowych),
wyświetlaczy;
- obsługa ekranów dotykowych;
- przyjmowanie płatności i wydawanie reszty w dowolnej walucie;
- obsługa różnych form płatności (gotówka, karta, bon);
- łatwe i bardzo szybkie wystawianie dokumentów dzięki zapisywaniu i
fiskalizowaniu „online”, czyli natychmiastowym zapisie do bazy danych i
zarejestrowaniu fiskalnym wprowadzonej pozycji asortymentowej;
- możliwość jednoczesnego wystawiania wielu dokumentów na stanowisku (tryb
multidokumentowy);
- obsługa rabatów z możliwością definiowania dopuszczalnych progów rabatowych
dla poszczególnych sprzedawców;
- możliwość pobrania części utargu w trakcie pracy sprzedawcy;
- identyfikacja towaru za pomocą czytnika kodów kreskowych oraz różnych
sposobów wyszukiwania (po nazwie, symbolu, kodzie kreskowym lub PLU, za pomocą
mechanizmu InsTYNKT);
- obsługa asortymentu powiązanego (np. towar z opakowaniem);
- obsługa kodów kreskowych ze zmienną ilością, ceną, wagą;
- anulowanie pozycji i całego dokumentu;
- drukowanie dokumentów na drukarkach graficznych i tekstowych;
- w interfejsie dotykowym możliwość korzystania z przycisków szybkiej ilości
(przydatne przy sprzedaży towarów w paczkach).
Zarządzanie sklepem – najważniejsze funkcje:
- konfigurowanie stanowisk sprzedaży z uwzględnianiem specyfiki prowadzonej
na nich sprzedaży oraz zarządzanie infrastrukturą sprzętową;
- kompleksowa obsługa personelu, z przypisywaniem ról i uprawnień oraz
delegowaniem i rozliczaniem sprzedawców;
- zarządzanie asortymentem - stany magazynowe (przyjęcie towaru, zwrot
towaru, inwentaryzacja, przesorty), cenniki;
- współpraca z systemem handlowym (Subiekt GT lub Subiekt nexo) -
importowanie towarów, kontrahentów, cenników, użytkowników, danych o podmiocie;
eksport sprzedaży; możliwość ustalenia harmonogramu wymiany danych między
Subiektem Sprint a systemem handlowym.
Najważniejsze nowości w wersji 2.0:
- nowy wygląd programu – ułatwione poruszanie się po systemie;
- zmiana ceny asortymentu niezależnie od systemu handlowego;
- zbiorcze przypisywanie ustawień dotyczących ekranu dotykowego dla
wszystkich stanowisk;
- drukowanie duplikatów wystawionych dokumentów handlowych;
- przypisywanie filtrów towarów do stanowiska (na danym stanowisku domyślnie
użytkownik będzie widział odfiltrowaną listę asortymentową);
- usuwanie wszystkich zastosowanych rabatów w trakcie wystawiania dokumentu
handlowego;
- możliwość wydrukowania ostatnio wystawionego dokumentu;
- możliwość zabezpieczania pliku archiwum hasłem;
- dodatkowe zabezpieczanie po stronie systemu handlowego przed pojawianiem
się różnic w stanach magazynowych między sklepem, centralą a systemem
handlowym. Zabezpieczenie dostępne po stronie systemu handlowego Subiekt GT w
wersji 1.39;
- filtrowanie towarów po statusie aktywności (dowolny, aktywny,
nieaktywny).